25 Ocak 2013 Cuma

BVB Türkiye Özel: Nuri Sahin Röportajı -2-

Milli oyuncumuz Nuri Şahin Almanya'nın ünlü gazetesi Bild'den hariç birde Dortmund bölgesine özel bir röportaj verdi. BVB Türkiye ekibi olarak bu röportajıda sizler için Türkçe'ye çevirdik. Keyifli okumalar:

'' Nuri Şahin,ilk iki haftada en nerede kas tutulması yaşadınız : yüzünüzdemi yoksa bacaklarınızda mı?''
Nuri (gülerek) :'' Sanırım tekrar burada olduğum için mutlu olduğum belli oluyor.Artık futbola odaklandım.''

'' BVB'ye geri dönmek için takım ile anlaşmıştınız.Sonra 14 gün önce Real Madrid'den beklediğiniz sinyali aldınız.O anda neler hissettiniz?''
Nuri :'' İşlerin hep yolunda gitmesini umut ettim.Real'den sonra 'Okey' işareti geldi ve 'artık şu işi sona erdirin' diye düşündüm.Her şeyin olumlu geçtiğini telefondan öğrendiğimde çok rahatlamıştım/hafiflemiştim.''
 
'' Madrid'de gittikten çok kısa bir süre sonra tekrar Dortmund'a geri dönme hissine kapıldınız.Bu nasıl kaynaklandı?''
Nuri :'' Evde olmamın benim için daha iyi olacağını hissettim.Performansımın yüzde yüzünü anca mutlu olduğum zaman gösterebiliyorum.Bu durum Madrid'de ve daha sonra Liverpool'da yaşanmadı.Bu yüzden mutlaka Dortmund'a geri dönmeliydim.''
 
'' Kendinizi iyi hissetmemenizin sebebi sıla hasreti miydi yoksa sportif açısından mıydı?''
Nuri :'' Her ikisi de vardı.Özel hayatımda kendimi iyi hissetmiyordum.Tabii bunun spora da etkisi oldu.Yaşadığım sakatlıklar da hâlimi kolaylaştırmadı.''
 
'' Madrid'de sakatlık ile gittiniz.Bu berbat durum olmasaydı diye düşündüğünüz oldu mu hiç?''
Nuri :'' Bu konu ile aklımı çok yordum.Bu bana çok fazla kuvvete mal oldu.Sakatlık olmasaydı bir çok şeyin daha farklı gelişeceğine inanıyorum.Ama bu benim kaderimdi.Keşke ... olmasaydı diye düşünmek ile hiç bir şey elde edilmez.Dortmund'a geldiğimden beri bu defteri kapattım.''
 
'' Madrid'de ve Liverpool'da neredeyse hiç oynamadınız.Borussia Dortmund'a geri dönmeniz başarısızlığa uğramış duygusu veriyor mu?''
Nuri :'' Dışarıdan bakanlar için başarısızlığa uğramış olabilirim.Yaşadıklarımı başka biri yaşamış olsaydı belki ben de öyle düşünürdüm.Hatasız olduğumu söyleyen en son kişi benim.Ama yaşadıklarım çok aşırıydı.Madrid'de kısa sürede peş peşe üç defa dizimden sakatlandım.''
 
'' Bütün Bundesliga sizin kadroya nasıl dahil edilebileceğinizi konuşuyor.''
Nuri :'' Doğru,çok fazla seçenek var.Hatta sizin gazetenizde Barça gibi oynayabileceğimizi okudum (gülerek).''
 
'' Mesela!Siz kendinizi nerede görüyorsunuz?''
Nuri :'' Ben oldukça rahatım.İşleyen,sistemi oturmuş bir takıma geldiğimin bilincindeyim.Hedefim,antrenör için bir gün yanından geçemeyeceği yüksek kaliteli bir seçenek olabilmek.Ama dikilip,'ben oynamak istiyorum' demeyeceğim.Her yeni gelen oyuncu gibi ben de takıma uyum sağlamak zorundayım.Ama tabii ki oynamak istiyorum.Sadece Dortmund'a geri döndüğüm için mutlu olmak bana yeterli gelmez.''
 
'' Oynayabileceğiniz çok fazla seçenekler var.''
Nuri :'' Evet,bir çok seçenek var fakat kararı antrenör verecek.''
 
'' Sizin durumunuzu gözümün önüne getirdiğimde zor olduğunu tahmin ediyorum.2011 yılında gitmeden patrondunuz.Sıfırdan başlamak/Alışmak zor mu?''
Nuri :'' Takım arkadaşlarımın neler yapabildiğimi bildiklerini sanıyorum.Onlara kendimi kanıtlamama gerek yok.O zamanlar taşıyıcı bir rolümün olmasına rağmen patronu oynamıyordum.Pozisyonu yerine getirdim.Sahada olduğumda yine aynısını yapacağım.''

 
'' Personel açısından fazla değişim yok ama oynama şekli farklı.''
Nuri :'' Oyunun değiştiğini biliyorum.Mats Hummels topa çok fazla sahip,İlkay Gündoğan da çok iyi.Şimdi başka bir oyuncu gibi olmaya çalışmam anlamsız olur.Takıma yardımcı olabilmem için kalitemi oyuna dahil etmem ve eskisinden daha iyi olmam gerekiyor.''
 
'' Kıralık opsiyonunuz 2014 yılında bitiyor.Sonra Dortmund sizi satın alabilecek.Yurtdışı maceralarızından sonra hep Dortmund'da kalacağım diyebiliyor musunuz?''
Nuri :'' Tecrübe sahibi oldum,ileride de kararlarımı bu şekilde alacağım.Ama şu an için hep burada kalacağımı söyleyemem.Bu öykünün/hikayenin daha uzun sürmesini umuyorum.Nerede olmak istediğimi biliyorum ve şu an da oradayım.''
 
'' Taraftarların takımdan gitmenizi fenaya çekeceğinden şüphelendiniz mi hiç?''
Nuri :'' Ufak da olsa şüphem vardı.Ama gerçek taraftarların neden Madrid'i seçtiğimi anlayacaklarından emindim.Bernabeu stadında oynamak çocukluk hayalimdi.Cumartesi günü sezgim doğrulandı.Bremen'de taraftarların beni karşılaması muhteşemdi.Tüylerim ürperdi.''
 
'' Dönüşünüzden sonra sahanızdaki ilk maç bu akşam.''
Nuri :'' Çok sevinçliyim.Aylar önce Signal İduna Park'ta bir maç izlemek için davet edilmiştim.Ama bu daveti geri çevirdim.Bu atmosferi takımın yeniden bir parçası olduğum zaman tekrar yaşamak istediğimi söyledim.''
 
'' Ailenizden destekleyen olacak mı?''
Nuri :'' Evet,10 bilet temin ettim zaten.Ama sanırım buna daha 15-20 kişi eklenecek gibi görünüyor.Tüm ailem stadda olacak ve bizi destekleyecek.''

Çevirinin kaynak gösterilmeden kullanılması yasaktır. 
 
Borussia Dortmund Türkiye
Blog: http://bvb09tr.blogspot.de
Twitter: https://twitter.com/BVB_Turkiye
Facebook:  http://www.facebook.com/BVB09Blog

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder