1 Eylül 2013 Pazar

Röportaj: Marco Reus

Borussia Dortmund'un başarılı oyuncusu Marco Reus Bild gazetesine açıklamalarda bulundu. BVB Türkiye olarak bu keyifli röportajı sizler için Türkçe'ye çevirdik. Keyifli okumalar..
BİLD : Sayın Reus, Götze'yi deri pantalon ile nasıl buldunuz?
Reus : Görünüş açısından çok da güzel değil (gülerek). Mario'yu daha iyi kıyafetlerin içinde görmüştüm. Onlarla karşılaştırırsam eğer deri pantalonu ona hiç yakışmıyor.
BİLD : Siz hiç deri pantalonu giydiniz mi?
Reus : Evet ama çok uzun zaman önce. Başta alışılmamış geldi ve her gün tekrarlayabileceğim bir şey değil.
BİLD : O zaman BVB taraftarları sakin olabilir!
Reus : Evet. Deri pantalonundan tamamen bağımsız. BVBde kendimi o kadar iyi hissediyorum ki, şu an hiç kimsenin dert etmesine gerek yok.
BİLD : Michael Zorc yine de serbest kalma maddenizi satın alıp, yıldırım transferini önlemek istiyor. Bu düşünülebilir mi?
Reus : BVB ile her zaman konuşmaya hazırım. Şu an için bu konu benim için ikinci hatta üçüncü sırada. Geleceğim ile ilgili durumları şu an fazla düşünmüyorum. Bizim için artık İngiliz haftaları başlıyor. Önemli olan bu.
BİLD : Mario'yu ne kadar arıyorsunuz / özlüyorsunuz?
Reus : Sahada ve özel hayatta birlikte fazla vakit geçirdiğin bir oyuncuyu tabii ki özlersin. Ama söylediğim gibi : Herkes kendi yoluna, bunu da herkes kabullenmeli.
BİLD : Bayern bu hafta Freiburg'da iki puan bıraktı. BVB şimdi kendi gücü ile şampiyon olur mu?
Reus : İsterse hemen şimdi başlayabilir (gülerek). Ciddi olarak : Başkalarına odaklanmamamız lazım. Direk düellolarda bizim için problem olmadı. Problem, diğer takımlardı. Çok fazla puan kaybettik, bu yeniden yaşanmamalı.
BİLD : Kupalara olan özleminiz ne kadar büyük?
Reus : Ben 24 yaşındayım. Artık bir yetenek değilim. Elimde büyük bir şeyi tutmanın vakti geldi. Hedefim, özgeçmişimde bir gün kupa galibiyetleri yazması.
BİLD : Şu ana dek kaç tane oldu?
Reus : Bayern'e karşı kazanılan Süper Kupa. Onun dışında özel ödüller.
BİLD : Bu yıl şansları nasıl değerlendiriyorsunuz?
Reus : Şampiyonlar Ligi Finali'ne ulaşmamızın sansasyon olmadığını söylemiştim. Daha çok bizim özel BVB-futbolumuz, bizim hırs ve tutkumuzun payı var. Bunun bir gün yeniden tekrarlanabileceğinden eminim. Gittikçe tehlikeli oluyoruz, oldukça güçlü transferlerimiz var ve yavaş yavaş ritmimize giriyoruz. Oyunumuz daha da hızlanıyor, şanslar da artıyor. Geçtiğimiz sezondan daha iyi sıralanacağımıza inanıyorum.
BİLD : BVB şimdiye dek tüm resmi maçları kazandı. 3 lig maçı,Süper Kupa ve Almanya Kupası Ön Eleme. Kaybetmeyi unuttunuz mu?
Reus : Ne yazık ki hayır. Geçenlerde masa tenisinde Mats Hummels'e 4:5 yenildim. Canımı çokça yakan, oldukça gereksiz bir yenilgi.
BİLD : Neden?
Reus : Açık ara daha iyiydim (gülerek)! 4:3 öndeydim ama daha sonra çok basit hatalar yaptım. Sabitlik eksikti. Ama buradan Mats'ı resmi olarak rövanş maçına davet ediyorum. Bunu böyle bırakamam.
BİLD : BVB'nin raket startına uygun size hızlı bir kaç soru sormak istiyoruz.
Reus : Tamamdır. Başlasın!
BİLD : Jay-Z mi yoksa Justin Bieber mi?
Reu : İkisi.
BİLD : Rihanna mı yoksa Miley Cyrus mu?
Reus : Rihanna.
BİLD : Twitter mi yoksa Facebook mu?
Reus : İkisi!
BİLD : İnternet üzerinden aşk mektupları alıyor musunuz?
Reus : Ara sıra oluyor. Bir kaç kez şiir aldım. Taraftarların akıllarına gelenler inanılmaz. Ama bu yüzden hiç bir şey hayal etmiyorum. Kimse bunu düşünmesin.
BİLD : Aşık, nişanlı, evli?
Reus : Şu an değil, hayır!
BİLD : Ana kuzusu mu yoksa baba kuzusu muydunuz?
Reus : İkisi.
BİLD : Frikik mi yoksa penaltı mı?
Reus : Frikik. Eskiden uzak mesafeden kaleye şut çekmekten çekiniyordum. Gladbach'daki Juan Arango'dan çok şey öğrendim. Şut tekniğimin arkasında çok fazla emek de var.
BİLD : Götze ile gol iddiasına girdiğiniz için penaltıları kullanacağınız doğru mu?
Reus : Hayır, bu saçmalık. Jürgen Klopp beni seçti. Eğer Şampiyonlar Ligi Finali'nde faulu bana yapmamış olsalardı, o penaltıyı ben kullanacaktım.
BİLD : Kitap mı yoksa DVD mi?
Reus : 20:80 DVD. Şu sıralar Breaking Bad veya Californication gibi dizileri izliyorum.
BİLD : Playstation'de FİFA mı yoksa PES mi oynuyorsunuz?
Reus : Tabii ki FİFA. Çoğu kez Dortmund, Juve, Barcelona, İtalya veya Almanya'yı takımım olarak seçiyorum.
BİLD : Bayern'i seçmiyor musunuz?
Reus : Onu da bir defa denedim ama kaybettim (gülerek).
BİLD : Götze'yi 3 kelime ile anlatın.
Reus : Gitti. Kalite. Arkadaş.
BİLD : Marco Reus'u 3 kelimede anlatın.
Reus : Burada. Dürüst. Güvenilir.
BİLD : Kuaför'e ne kadar para veriyorsunuz?
Reus : 30 €!
BİLD : Hangi spor dalını oynayamıyorsunuz?
Reus : Buz hockey.
BİLD : Bu yıl Şampiyonlar Ligi'nde hangi hedefe ulaşmak istiyorsunuz?
Reus : Arsenal, Marsilya ve Napoli'yi yenmek, grupları aşmak, BVB-Futbolu oynamak.
BİLD : En çok hangi rakibe seviniyorsunuz?
Reus : Öncelikle Arsenal çünkü orada idolüm Tomas Rosicky oynuyor. Oyun açısından birbirimize benziyoruz. Umarım sahada görüşebiliriz.
BİLD : Hangi sporcuya hâlâ hayranlık duyuyorsunuz?
Reus : Dirk Nowitzki çünkü o sadece sporcu olarak değil, insan olarak da doğru kişiliğe sahip. Bildiğiniz bir profesyonel. Her sezona kişisel ve sıkı bir şekilde hazırlanıyor. İnanılmaz bir kariyeri geride bırakmasına rağmen hep en yüksek seviyede olmak istiyor.
BİLD : Nowitzki 2006 yılında Miami'ye karşı final serisini kaybetti, hayatındaki en yüksek yenilgisini elde etti ve 5 yıl sonra Dallas ile kupayı kazandı. Şampiyonlar Ligi'ni kazanmak için bu size umut veriyor mu?
Reus : Evet, kesinlikle. Bu, kendine ve hayallerine güvenmeyi bırakmamanın bir göstergesidir. Bence Dirk'i taklit edebiliriz. Bir zaman...

Röportaj: ( HENNING FEINDT ve JÖRG WEILER/Bild)
Çeviri: BVB Türkiye Ekibi
(Röportaj çevirisinin izinsiz ve kaynak gösterilmeden kullanılması yasaktır)

3 yorum:

  1. Seni çok seviyorum Marco! :) <3

    YanıtlaSil
  2. Seni çok seviyorum MARCO REUS :) <3 Adamsın

    YanıtlaSil
  3. Her şeyimsin seni çok seviyorum Reus

    YanıtlaSil