8 Ekim 2013 Salı

BVB Türkiye Röportaj: BVB forma koleksiyoncusu Yavuz Savata

Bazı taraftarlar için atkı, forma, maç bileti çok özel eşyalardır. Kimi gittiği maçların biletlerini biriktirir, kimi bir atkı değiştimek için saatlerce uğraş verir. Özel röportajlar bölümümüzdeki bu defaki konuğumuz Yavuz bey ise forma koleksiyonculuğu ile uğraşıyor. Güzel bir BVB forma koleksiyonuna sahip Yavuz Savata ile bu işin inceliklerini konuştuk..
*Yavuz bey selamlar, öncelikle davetimizi kabul ettiğiniz için teşekkürler. Borussia Dortmund formalarından oluşan bir koleksiyonunuz olduğunu biliyoruz. Öncelikle biraz kendinizden bahseder misiniz?
- Merhabalar! Öncelikle ben size davet ettiğiniz icin teşekkürlerimi sunuyorum.
1985 Malatya doğumluyum. Ankara'da büyüdüm ve birkaç yıldır İstanbul'da yaşıyorum. Burada bir kamu kurumunda memurum. Ailem Hamburg gurbetçisi. Annem ve babam orada evlendiler hatta. 1984 yılında, yani ben doğmadan önce kesin dönüş yapmışlar. Daha sonra diğerleri.. Şimdi sadece en küçük dayım orada. Hamburg Galatasaray'lılar Derneği'nin Asbaşkanlık görevini sürdürüyor bir yandan. Ben ise sıkı bir Fenerbahçe taraftarı olduğum için, aramızda -çoğu uluslararası telefon görüşmelerinden ibaret- sataşma ve sürtüşmeler aile arasında meşhurdur. Konumuz Borussia Dortmund olduğu için bu konuya daha fazla değinip insanları sıkmak istemiyorum. Ülkemizdeki holiganizmin geldiği nokta malum..

*Gelelim Borussia Dortmund'da, BVB'ye olan sempatiniz nezaman nasıl başladı?
- Tabi ki 90'lı yılların ortalarında.. Futbol bilinci yerleşmiş değil henüz bünyeye. Fener'i tutuyoruz ama ilkokul çağındaki çocuğun futbol algısıyla ne kadar olabiliyorsa o kadar.. Avrupa'da 3-5 takım biliyoruz ekol olan, gerisi bizim Türk takımlarıyla oynayanlardan ibaret bir yabancı takım bilgimiz var. Aile desen Hamburg-Altona'dan.. ya HSV ya St. Paulli'li olacakken ben gittim BVB'yi seçtim. Nedeni ne? İnanın ben de hatırlamıyorum çünkü o zaman mantıklı bir seçim yapacak yaşta değilim ama ilk hatirladigim Malatya'da ilkokula gidiyordum. Şimdi nerede hatırlamak mümkün değil tabi, cadde uzeri bir bakkal var. Dükkanın "BVB 09" logolu neon yeşil-siyah renkli bezden imal edilmiş tenteleri otobusle gecerken surekli gozume ilisirdi. Sanirim beynime ilk kazilmaya başladığı zamanlar işte o yıllar. Daha sonra ise 94/95 ya da 95/96'daki lig şampiyonluğu ile iyice sempatim oluşmaya başlamistiı ama asıl sevdaya ne zaman düştün diyorsanız tabi ki efsane kadrolu 1996-97 CL Sezonunda.. Juve'nin her önüne geleni gole boğduğu, finale gelene kadar namağlup ve 10 maçta sadece 4 gol yediği sezon. Turnuva boyunca her maçın mutlak favorisi Juventus'un umutlarını sahanın cimlerine gomen Lars Ricken'in muhteşem aşırtması.. O maçı,  özellikle o golü ilk anki gibi hatırlarım. Benim milâldm o maç diyebilirim.



*Peki formaları biriktirmeye nasıl karar verdiniz? İlk BVB formanızı nasıl elde ettiniz? Hediyemiydi?
-Eskiye ait şeyler biriktirmeyi severim ama ne yazık ki forma koleksiyonu yapmaya karar verdiğimde eskiye ait neredeyse tüm formalarim bedeni küçük diye hep sağa sola verilmişti. 2005 yılında eski formaları toplamaya karar verdiğimde elimde sadece 9 tane forma vardı.
1999 yaziydi İlk bvb formamla kavuşmam. 98-99 sezonu s.oliver göğüs reklamli iç saha forması. Almanya'dan hediyeydi. Simdi kayip, Nerede olğunu bilmiyorum. 2007 yılında yurtdışında bir sitede aynasının bana uyan bedenini buldum ve satın aldım.

*Türkiye'de bir Avrupa takımının forma koleksiyonunu yapmanın zorlukları nelerdir?
-Bu hangi avrupa takımı olduğuna bağlı. Bugün bir Real, Man utd ve Barça gibi kulüplerin lisanslı ürünleri her sezon ülkemizde birçok spor mağazasında satışa sunuluyor. Aynı durum diğer Avrupa kulüpleri için geçerli değil. Örneğin bir Bvb forması hem biraz pahalı hem de temini zor. Resmi Fan shop dışından alınan ürünlerin size ulaşmama riski var. Gönderici dolandırıcı olabiliyor ya da ortak dil olmayınca bazı pürüzler yaşayabiliyorsunuz. Kendi başıma gelen bir olayı anlatmak istiyorum; yıl 2009 senesi ebay.de'de açık Arttırmaya girdim ve kazandım. 2007-08 sezonu BVB forması tabi ki. Forma L beden ama açıklamalarda Almanca "çocuk bedenidir, yetişkinlere olmaz" yaziyormus. Ben farketmedim, Almancam yeterli olmadigindan anlamazdim da zaten. Neyse ben formayı biraz ucuza aldım diye sevinirken 2 hafta sonra forma elime ulaştı ve tabi şok oldum. İlk önce aldatildigimi düşünerek saticiyla temasa geçtim ama gerçeği öğrenince elimdeki küçücük formayla kaldım öyle. Küçük kuzenime verdim o giyiyordu en son.
*BVB formalarınız şuan ne durumda? Kaç adet formaya sahipsiniz? 
-çok forma gelip geçti zamanında elimden. Su an elimde olan bvb forma sayısı sekiz. En eskisi 94-95 iç saha forması. Sırtı takım oyunculari tarafından imzalı. İnşallah 2014 gelmeden 3-4 tane forma daha gelecek Dortmund'dan. Bunların dışında 53 tane Fenerbahçe formam var. Diğer takimlara ait formalarim da var. Onları koleksiyon dışı tutuyorum. 

*Forma koleksiyonu yapmak isteyenlere tavsiyeleriniz nelerdir? Dışarıdan bakıldığında masraflı ve zor bir hobi olarak görülüyor..
-Bu işin duayeni abilerimiz varken bize pek fazla söz düşmez lakin yine de birkaç temel tavsiyede bulunabilirim. dediginiz gibi masrafli ve zor bir uğraş olduğundan bir ya da en fazla iki takımın formalari üzerinde yoğunlaşmak daha mantıklı. piyasada al-sat yapan çok sayida "karaborsaci" olduğundan Türkiye'de özellikle üç büyüklerin formalari ucuk fiyatlarda seyrediyor. bu yuzden arkadaş çevresi, tribün, sokak vb yerlerde bile sorup soruşturmak faydali olabiliyor. Vapurda gördüğü birinin üzerindeki formayı alan arkadaşım var misal. Parasıyla tabi ki :)


*Koleksiyonunuza yardım etmek isteyenler yada elindeki formalarını size satmak isteyenlerin yapması gerekenler nelerdir?
-formalari sergilediğim blog Sayfam var (fbvb.blogspot.com). Orada bana ait olan formalari gorebilirler. İletişim bilgilerim blogta mevcut. Ellerinde bende olmayan forma varsa email atabilirler. Piyasa durumuna göre kesinlikle anlasacigimizi dusunuyorum. Ayrıca bağış yapmak isteyen olursa Hayır demem :) tabi ki böyle jestleri karşılıksız bırakmam. Onlara yeni sezon formasi hediye edebilirim mesela. Özetle herkes için bir orta yolu bulunur. :)



*Bize zaman ayırdığınız için teşekkür ederken son olarak B.Dortmund'un şuanki durumu hakkında kısa düşünceleirinizi alabilirmiyiz?
-Sportif anlamda takimimdan son derece memnunum. Ekonomik olarak da her sey yolunda diye dusunuyorum. 90'lar ruhu sanki geri gelmis gibi. Benim ki dua olacak biraz da: "Allah Klopp'u basimizdan eksik etmesin. Futbolcularimiza zeval vermesin. sari duvar hiçbir mac susmasin.." Taraftar icin fazla soze gerek yok aslinda, dunyada arkasında böylesine vefali taraftarı olan başka kulüp yok!
Bana bu röportaj firsatini sundugunuz, ama en cok da Türkiye'de yaşayan BVB sevdalilarini takımımız hakkındaki her türlü gelişmeden haberdar ettiğiniz için yürekten teşekkür ediyorum. Nice sampiyonluklar ve kupalar görmek üzere "Nur der BVB!"






İsteğimizi kırmayıp sorularımızı yanıtlayan Yavuz bey'e BVB Türkiye ekibi olarak birkezde buradan teşekkür ediyoruz. Yavuz beyin koleksiyonu daha ayrıntılı incelemek ve kendisine ulaşmak için kişisel blog'una bakabilirsiniz:
http://fbvb.blogspot.de/



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder