27 Mart 2013 Çarşamba

Cramer: BVB için kimsenin endiselenmesine gerek yok

BVB marketing sorumlusu Carsten Cramer'in kulübün resmi internet sitesinde bir röportajı yayınlandı.. Taraftarla iletişim konusunda önemli konuların konuşulduğu röportajı sizler için Türkçe'ye çevirdik.

-BVB birkaç hafta öncesinde facebook'da 2milyon takipciye ulaştı. Bu gelişim bekleniyormuydu?

*Hayır, çünkü birkaç sene öncesine kadar Facebook'un gelişimi öngörülemezdi. Sonuçta bu sosyal ağ 2004'den beri var. Önemli olan Facebookda bulunan BVB taraftarlarının kişisel isteklerini bilmek ve onları BVB'ye çekebilmek. Facebookda sayfamıza sadece arkadaşlarımız değil, Almanya genelinde yüksek sayıda etkileşimin yapılması insanların Dortmund'du iyi karşıladığını gösteriyor.

-BVB taraftarları ve arkadaşları ile İngilizce ve Japoncada iletişim sağlıyor. Şuan BVB uluslararası anlamda ne seviyede?

*Almanya genelinde bir fenomen haline gelme hedefine ulaştık. Şimdide dünya çapında ilgi çekmek görevlerimizin arasında. Sponsorlarımız ülke sınırları dışındada parlayan marka ile çalışmak istiyor. İp adreslerinden nereden web sitememize girildiği görülüyor. Bu bizim için yeni pazarlar yaratıyor. Yurt dışına açılma amacımız olsada köklerimizi unutmadan bunu yapmamız gerekiyor. Nereden geldiğimizi ve kim olduğumuzu biliyoruz..

-Sadece büyümek için büyümek istemiyorsunuz kısacası..

*Evet, doğru tabiki bağlantıların olması ve hikayelerin birbirine uyması gerekiyor. Misal İngiltereden gelen bir çok kişi bizim iç saha maçlarımızı izliyor çünkü İngilterede artık kendilerini futbol aşıkları olarak göremediklerini ve beklentilerinin karşılanmadığını söylüyorlar. Biz Almanyada taraftarlara yakınlık açısından farklı bir yol izliyoruz. Bunlar İngilteredeki futbol severlere samimi geliyor. Hindistan ve Çinede açılmak istiyoruz ama önce oraya nasıl ayak uydurabiliriz diye düşünüyoruz.

-Bundesliga bilet fiyatlarını arttırır ise kendini çok tehlikeye atmazmı?

*Ben bu gelişmeyi tehlikeli buluyorum.. Bizim görevimiz bilet konusunda hassas olarak ilgilenmek. Bir futbol maçını izlemek ödenebilecek durumda olmalı.

-B.Dortmund son zamanlarda Leute auf kampanyası ile ve bir elektrik firması anlaşması ile ön plana geldi. Bunlarda takımın toplum içindeki sorumluluğun göstergesidir.. BVB için sorumluluk üslenmek anlamı nekadar önemli?

*Projelerimiz ve elektirik şirketi ile çalışmamız BVB'ye uygun ve bir nebze inandırıcılığın altını çiziyor. Bizim şehrimizdekilere yardımcı olmamız içimizden gelen bir istek.

-BVB ilk 6 ay rakamlarını açıkladı. Son ayda nasıl gelişmeler oldu?

*Senede yüzde 10 15 arası devamlı bir çıkış kaydediyoruz. BVB sponsorda sağlam ve etkileyici bir aşamada. Partnerlerimiz ile yaptığımız uzun vadeli sözleşmeler sportif acıdan başarılı olamadığımız dönemde bile bizi koruyacak.
BVB için kimsenin endişelenmesine gerek yok..



Kaynak:  http://www.bvb.de/?%E1%86%ECZ%1B%E7%F4%9C%5Db%EF%8D%9D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder