-BVB birkaç hafta
öncesinde facebook'da 2milyon takipciye ulaştı. Bu gelişim
bekleniyormuydu?
*Hayır, çünkü birkaç
sene öncesine kadar Facebook'un gelişimi öngörülemezdi. Sonuçta
bu sosyal ağ 2004'den beri var. Önemli olan Facebookda bulunan BVB
taraftarlarının kişisel isteklerini bilmek ve onları BVB'ye
çekebilmek. Facebookda sayfamıza sadece arkadaşlarımız değil,
Almanya genelinde yüksek sayıda etkileşimin yapılması insanların
Dortmund'du iyi karşıladığını gösteriyor.
-BVB taraftarları ve
arkadaşları ile İngilizce ve Japoncada iletişim sağlıyor. Şuan
BVB uluslararası anlamda ne seviyede?
*Almanya genelinde bir
fenomen haline gelme hedefine ulaştık. Şimdide dünya çapında
ilgi çekmek görevlerimizin arasında. Sponsorlarımız ülke
sınırları dışındada parlayan marka ile çalışmak istiyor. İp
adreslerinden nereden web sitememize girildiği görülüyor. Bu
bizim için yeni pazarlar yaratıyor. Yurt dışına açılma
amacımız olsada köklerimizi unutmadan bunu yapmamız gerekiyor.
Nereden geldiğimizi ve kim olduğumuzu biliyoruz..
-Sadece büyümek için
büyümek istemiyorsunuz kısacası..
*Evet, doğru tabiki
bağlantıların olması ve hikayelerin birbirine uyması gerekiyor.
Misal İngiltereden gelen bir çok kişi bizim iç saha maçlarımızı
izliyor çünkü İngilterede artık kendilerini futbol aşıkları
olarak göremediklerini ve beklentilerinin karşılanmadığını
söylüyorlar. Biz Almanyada taraftarlara yakınlık açısından
farklı bir yol izliyoruz. Bunlar İngilteredeki futbol severlere
samimi geliyor. Hindistan ve Çinede açılmak istiyoruz ama önce
oraya nasıl ayak uydurabiliriz diye düşünüyoruz.
-Bundesliga bilet
fiyatlarını arttırır ise kendini çok tehlikeye atmazmı?
*Ben bu gelişmeyi
tehlikeli buluyorum.. Bizim görevimiz bilet konusunda hassas olarak
ilgilenmek. Bir futbol maçını izlemek ödenebilecek durumda
olmalı.
-B.Dortmund son zamanlarda
Leute auf kampanyası ile ve bir elektrik firması anlaşması ile ön
plana geldi. Bunlarda takımın toplum içindeki sorumluluğun
göstergesidir.. BVB için sorumluluk üslenmek anlamı nekadar
önemli?
*Projelerimiz ve elektirik
şirketi ile çalışmamız BVB'ye uygun ve bir nebze inandırıcılığın
altını çiziyor. Bizim şehrimizdekilere yardımcı olmamız
içimizden gelen bir istek.
-BVB ilk 6 ay rakamlarını
açıkladı. Son ayda nasıl gelişmeler oldu?
*Senede yüzde 10 15
arası devamlı bir çıkış kaydediyoruz. BVB sponsorda sağlam ve
etkileyici bir aşamada. Partnerlerimiz ile yaptığımız uzun
vadeli sözleşmeler sportif acıdan başarılı olamadığımız
dönemde bile bizi koruyacak.
BVB için kimsenin
endişelenmesine gerek yok..
Kaynak: http://www.bvb.de/?%E1%86%ECZ%1B%E7%F4%9C%5Db%EF%8D%9D
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder