22 Nisan 2013 Pazartesi

BVB Türkiye Röportaj: Lig Tv'den Gökhan Abdik ile BVB'yi konustuk..

Lig Tv'den Gökhan Abdik hazırlayıp sunduğu Rota Futbol programı için geçen hafta Dortmund'a gelerek BVB hakkında bir belgesel hazırladı, program ilerliyen günlerde Lig Tv ekranlarından yayınlanacak. BVB Türkiye blog olarak bizde Gökhan bey ile kısa bir röportaj gerçekleştirdik.. Bize vakit ayırıp sorularımızı içtenlikle yanıtlayan Gökhan bey'e birkez de buradan teşekkür ediyoruz..
-Öncelikle Dortmund'a hoşgeldiniz.. İlk olarak şehri nasıl buldunuz kısaca görüşlerinizi alabilirmiyiz?

+Şehir güzel ve hareketli. Tam bir futbol şehri olması beni cezbetti. Benim gibi futbol hastası birinin yurtdısındaki tek kriteri o şehrin insanlarının  futbolla yatıp futbolla kalkıyor olması. O yüzden beğenmemem mümküm değil.
Herkesin sabah elinde bir spor gazetesi. Store'lar kalabalık, bunlar güzel şeyler. Birde Real maçı bileti için herkesin geceden kuyruga girip sabahlaması çok hoşuma gitti. Maçın adı büyük belki ama yine de herhangi bir futbol karşılaşması için saatlerce beklemek bu şehrin ve takımın  ne kadar çoşkulu olduğunu gösteriyor. Ancak benim gibi İstanbul'da doğup büyüyen, 3 büyük kulübe evsahipliği yapan bir şehirde yaşayan birinin Avrupa'da şehir beğenmesi çok kolay değil.
Bunu da söylemeden edemeyeceğim.

-Borussia Dortmund'un son senelerde gösterdiği sportif başarı hakkında neler söylersiniz?

+Bence Borussia Dortmund, Jurgen Klopp ve futbolcular 3 ayrı tez konusu. İnanılmazlar. Son dönemde ligde şampiyonluktan uzak bir kulüp, Uluslararası düzeyde geçmişte çok büyük başarısı olmayan bir teknik direktör ve genç futbolcular.
Son 3-4 yılda yaşanan başarılar muazzam. Dünyada bu örnek tarihte de çok fazla değildir diye düşünüyorum. Hepsini ayrı ayrı tebrik etmek ve dünya futbol literatüründe konumlandırmak zorundayız futbol kamuoyu olarak.

-Burada stadyum ve antreman tesislerini gezme fırsatınız oldu, BVB'yi bu anlamda Türkiye ve Avrupa ortalamasına göre kıyaslarsanız düşünceleriniz neler olur?

+Stad boşken de heyecanlandırıyor insanı. Önemli olan nokta bu. Oranın bir futbol mabedi olduğunu stada ilk adım attığınız da anlıyorsunuz.
Ekran başında müthiş gözüken ama gittiğimde dolu olmasına rağmen beni heyecanladırmayan stadlarda oldu Avrupada. Ama burası bir başka.
Özellikle koltuklarda isim yazması şaşırttı beni.  kombinesi olanların çoğunun ismi koltuklarında yazıyor. Bu da stadı özel kılıyor. Dolu halinde canlı maç izlemek de çok keyiflidir mutlaka. Liverpool ve Dortmundun stad atmosferi Avrupa kulüpleri baz alındığında bir adım önde. Anfield Road'ta Liverpool-Arsenal maçını izlemiş ve çok keyif almıştım. Umarım birgün bu stadyumda Dortmund-Schalke maçını da izlerim.

-Nuri Şahin ile röportajınız nasıl geçti? Nuri'nin Türk basınında ağır eleştiri alması konusunda fikirleriniz nelerdir?

+Nuri hem süper bir oyuncu hemde en önemlisi çok iyi bir insan. Bizi çok iyi karşıladı. Tüm sorularımıza içtenlikle karşılık verdi. Bu tarz bizi Avrupada temsil eden oyunculara eleştiri yaparken biraz daha dikkat etmeliyiz. Onları önce tanımalıyız. Nuri de bundan şikayetçi. Bu tarz futbolcular kolay yetişmiyor. Düşünsenize, bu oyuncular Avrupada Türkiye'yi temsil ediyor. Bundan daha güzel birşey olabilirmi?

-Programınızda şimdiye kadar Malaga, Schalke ve B.Dortmund'u incelediniz.. Takım, Stadyum ve taraftar olarak bir sıralama yapsanız bu nasıl olur?

+İlk önce şunu söyleyeyim. Bu sezonki performanslarına baktığımızda çok doğru seçimler yaptığımızı görüyoruz. Şampiyonlar liginde Schalke ikinci turda Galatasarayla eşleşti, Malaga son dakika golüyle çeyrek finalde veda etti, Borussia Dortmundsa şu an itibariyle son dörtte. Belki  daha da ileri gidecek ve kupayı alacak.

Tabiiki Schalke ve Borussia Dortmund futbol kültürleri olarak Malagadan önde. Ancak Malaga şehir olarak inanılmaz. Avrupanın en hareketli şehirlerrinden biri. Birde biz Malaga'ya sezon öncesi gittik. Evertonla bir hazırlık maçını izledik. Böyle bir sezonda eğer kış aylarında gitseydik orada da müthiş bir futbol atmosferine tanıklık ederdik diye düşünüyorum. Bu sezon gerçekten de tarihi bir sezon geçirdiler. Tebrik etmek lazım.
Tekrar Schalke ile Borussia Dortmund'a gelicek olursak; ikisi de büyük kulüpler. Taraftarları olağanüstü.İkisinin de tesisleri ve stadları çok iyi, fantastik. Ben sizin gibi taraflı gözle bakamıyorum:) o yüzden ikisini eşit derecede görüyorum.ancak Schalkenin  kısa sürede Bundesligada iyi işler yapacağını, Dortmundun da devler liginde bu yıl olduğu gibi önümüzdeki yıllarda da damga vuracağına inanıyorum.

-Son olarak BVB Türkiye blog ve Twitter hesabımız hakkında düşünceleriniz neler?

+Twitter hesabım yok. Takip etme şansım da olmadı hiç. Ancak bloğunuzu takip ediyorum. Dortmund'la ilgili tüm bilgilere sizin sayesinde ulaşıyorum. Umarım daha da iyi olur sizin için herşey. Umarım Signal Iduna Parktaki kombine sıranız da biran önce biter ve maçları doya doya devamlı izleme fırsatını da bulursunuz


Borussia Dortmund Türkiye
Blog: http://bvb09tr.blogspot.de
Twitter: https://twitter.com/BVB_Turkiye
Facebook:  http://www.facebook.com/BVB09Blog

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder